הנס המשולש של הרב קריספין

ישראל אוחיון 1 Comment on הנס המשולש של הרב קריספין
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשלושה מבצעים היה מעורב הרב פנחס קריספין ראש מוסדות באשדוד, בעופרת יצוקה נפל גראד על מעון ילדים במוסדותיו, בעמוד ענן נפל גראד שני מטר ממנו ולא התפוצץ, וביום שישי האחרון פגע גראד פגיעה ישירה בביה״כ שלו ובנס לא היו נפגעים בנפש.

הרב קריספין מוכר לכלל תושבי אשדוד מהוותיקים עד הצעירים. בראשותו קיימים מספר בתי כנסת, תלמוד תורה, מעונות וגנים, ישיבה קטנה ועוד, תחת חסותו למדו ראשוני החרדים באשדוד שלפני שלושים וחמש שנה, ועד הצעירים ביותר היום.

במהלך שלושת המבצעים האחרונים הרגישו הרב קריספין ומוסדותיו את נחת זרועם של רקטות הגראד של החמאס. במהלך מבצע ׳עופרת יצוקה׳ נפלה רקטה בתוך גן ילדים שברשותו וגרמה לקריסת הגג של המבנה, כל זה ימים אחדים לאחר שהוחלט להפסיק את הלימודים בגן עקב הלחימה ובכך התרחש נס גדול ונמנע אסון נורא.

ארבע שנים לאחר מכן במהלך מבצע ׳עמוד ענן׳ התרחש הנס הגדול ביותר לרב קריספין, בשעת בוקר מוקדמת הגיע לבית הכנסת שהיה עשוי ממבנה יביל והתפלל שחרית כאשר אזעקה נשמעה ברחבי אשדוד. הרב קריספין היה שקוע בתפילת שמונה עשרה ובשל כך לא תפס מחסה, רקטת הגראד שיצאה מעזה נחתה בתוך המבנה במרחק של שני מטר ממנו, אך למרבה הנס הטיל לא התפוצץ והוא יצא ללא פגע.

הנס השלישי התרחש ביום שישי האחרון שעות אחדות לפני כניסת השבת, לאחר שמבצע ׳צוק איתן׳ התחדש עם מטחים כבדים לעבר ישובי הדרום. רקטה פגעה פגיעה ישירה בבית הכנסת 'מורשה' באשדוד, המקום גם כן נמצא ברשותו של הרב קריספין, ובדרך נס היו רק שני פצועים קל, לאחר שמידי יום שישי עשרות אנשים מגיעים לטבול במקווה שנמצא בתוך המבנה, ורק יומיים קודם הוחלט להתחיל בשיפוץ המקווה והוא נסגר לצורך עבודות המתבצעות במקום.

כפי שפורסם, מבנה בית הכנסת היה בחשש קריסה ועשרות אנשי בטחון הגיעו למקום וגדרו את המבנה עד להסרת החשש, כמובן שבית הכנסת נותר סגור בשבת ועשרות המתפללים מצאו חלופה זמנית עד שיסודר ויאושר לתפילה.

גבאי ביה״כ ומנהל המקום אמר לאתר קול חי כי ״זהו נס גדול, יכלו להיות כאן עשרות פצועים ויותר גרוע חלילה, לשמחתנו המקווה נותר סגור ואנשים לא שהו באותה העת בביה״כ, למרות שאלו ימי בין הזמנים ובשכונה גדולה כזאת ובשעה עמוסה כ״כ רבים היו רצים להסתתר כאן, ברוך ה' שכיוון את רגליהם של האנשים ואלא לא הגיעו להסתתר במבנה בית הכנסת".

על הנס הפרטי שחווה הרב קריספין, בעלי המוסדות אמרו: ״הוא אדם יקר שכולו רק לתורה ולמעשי חסד ודואג לתשב״ר לא פלא שה׳ עושה לו ניסים כאלה ומציל אותו כל הזמן".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מפחיד לחשוב מה היה יכול לקרות אם בזמן תפילת ליל שבת היו משגרים לשם כתושב המקום שמכיר את ההתכנסות לכמה מניינים ברחבה שבחוץ אין מילה יותר מנס אבל באמת מוזר שזה קורה 3 פעמים לאותו אדם??? לה' פתרונים